מערכת ההינע ברכבים חשמליים פשוטה יותר מאשר ברכבי בנזין ודיזל ואינה דורשת תיבת הילוכים, מערכת פליטה או מערכת דלק. ההנעה מתבצעת באמצעות מנוע חשמלי בלבד, אשר ניזון מסוללת מתח גבוה. ככל שקיבולת הסוללה גדולה יותר, טווח הנסיעה גדול יותר.
המנוע החשמלי פועל במתח של כ-360 וולט וצורך זרם שיכול להגיע עד ל-450 אמפר, ולכן יש לו מערכת קירור ייעודית. סוללת המתח הגבוה, הממוקמת מתחת לרצפת המכונית, עשויה מתרכובת שנקראת ליתיום איון פולימר וגם לה מערכת קירור נפרדת. היא מורכבת ממספר מודולים המחוברים זה לזה ועוצמתה נקבעת בהתאם למספר התאים בכל מודול. השימוש בתרכובת הליתיום איון פולימר מקנה לסוללה משקל סגולי נמוך ותוחלת חיים גבוהה.